Concepte: Les persones autònomes amb activitat econòmica que no s’hagi suspès o que no s'han reduït els seus ingressos en un 75%, i que per tant no han pogut sol·licitar el cobrament de la prestació per cessament d'activitat extraordinari, poden sol·licitar una moratòria de 6 mesos(sense interès) en el pagament dels mesos de maig, juny i juliol ,de les seves quotes d'autònoms, així com de les cotitzacions dels seus treballadors/es.
Beneficiaris:
- Persones autònomes que mantenen la seva activitat perquè no han pogut accedir a la prestació per cessament d'activitat extraordinària.
- Persones autònomes que tinguin contractats/des a treballadors/es i no hagin sol·licitat l’ERTO extraordinari per força major.
Requisits: Treballadors autònoms (i empreses) amb activitat no suspesa pel reial decret de l'estat d'alarma que la seva activitat estigui inclosa en aquest llistat:
119: Altres cultius no perennes.
129: Altres cultius perennes.
1812: Altres activitats d'impressió i arts gràfiques.
2512: Fabricació de fusteria metàl·lica.
4322: Lampisteria, instal·lacions de sistemes de calefacció i aire condicionat.
4332: Instal·lació de fusteria.
4711: Comerç al detall en establiments no especialitzats, amb predomini en productes alimentosos, begudes i tabac.
4719: Un altre comerç al detall en establiments no especialitzats.
4724: Comerç al detall de pa i productes de fleca, confiteria i pastisseria en establiments especialitzats.
7311: Agències de publicitat.
8623: Activitats odontològiques.
9602: Perruqueria i altres tractaments de bellesa.
Terminis de presentació de sol·licitud, lloc de sol·licitud i terminis de pagament
De l’01 al 10 de maig a traves del sistema REC sense cam apoderament específic. S’abonaran fins els 30/11/20 juntament amb les quotes del mes de novembre.
De l’01 al 10 de juny si es sol·licita la moratòria de les quotes empresarials dels treballadors/es farà sol·licitud pel codi compte de cotització (CCC). S’abonaran fins els 31/12/20 juntament amb les quotes del mes de desembre.
De l’01 al 10 de juliol si es sol·licita la moratòria de les quotes empresarials dels treballadors/es més la quota d’autònims haurà de presentar-se tantes sol·licituds com CCC hi hagi, així com una sol·licitud pel propi empresari/a. S’abonaran fins el 31/01/21 juntament amb les quotes del mes de gener.
Aclariment: Respecte a la moratòria de la quota empresarial a la Seguretat Social de les persones treballadores per compte d'altri, només es podrà sol·licitar per a la part de les contingències comunes i de les quotes de recaptació conjunta (desocupació, formació professional i FOGASA), no per a la part de les contingències professionals ni per a la quota obrera, que hauran de ser ingressades en el període que els correspongui.
Benvolguts i benvolgudes
Si encara no heu sol·licitat el KIT DIGITAL podeu fer-ho ara!!! S’ha ampliat el termini fins al 31/12/2023 a les 11 hores.
PER QUE SERVEIX?
Per digitalitzar la nostra empresa de forma gratuïta. Per exemple fer una plana web o comprar un software .
QUE ES?
Una subvenció que va dels 2.000 fins als 12.000 euros en funció dels empleats que el govern adjudica mitjançant un codi.
QUE FER QUAN TENIM EL CODI?
Buscar d’entre els milers d’empreses digitalitzadores (que admeten codis de Kit Digital) la que s’adapti al que ens cal o que ens agradi més
QUE EM DE TENIR EN COMPTE?
Sobre l’import que gastem haurem de pagar l’IVA que ens podrem deduir per suposat
I QUE MÉS?
Per poder tramitar-lo cal tenir CERTIFICAT DIGITAL
ON ES DEMANA?
Per sol·licitar aquesta bonificació digital s'han de realitzar una sèrie de passos que podeu trobar detallats a la pàgina https://www.acelerapyme.gob.es/ca/kit-digital
I SI NO M’EN EN SURTO?
Des de la nostra gestoria us podem realitzar els tràmits per accedir a aquest servei.
La nostra opinió és que es tracta d’una bona oportunitat per millorar la digitalització de les empreses.
El cessament d’activitat que han rebut els autònoms derivat del Covid-19, te el mateix tracte fiscal que podria tenir una prestació d’atur.
Per tant l’import rebut no correspon a un ingrés de l’activitat econòmica del autònom, i per això no haurem d’incloure aquest ingrés en el model 130.
Cal informar i és molt important recordar que per altra banda que sí haurem de reflectir la quantitat rebuda en la nostra declaració de renda corresponent a 2020 com a un pagador més, rebent el mateix tracte que ho faria una prestació d’atur.
La segona cara d’aquesta prestació és el retorn de les quotes d’autònom d’aquells que després de pagar-les en termini i estan en cessament d’activitat la Seguretat Social procedeix d’ofici al seu reemborsament.
Aquest retorn de quotes si que l’haurem de reflectir en el nostre model 130, en el trimestre a què corresponguin, sense tenir en compte la data del reemborsament efectiu.
El que succeeix en aquest cas, és que més que perdonar el pagament. Quina seguretat social està fent és tornar les quantitats pagades. Això també té les seves implicacions fiscals que es poden entendre com a part de l'activitat.
Prestació extraordinària per cessament d'activitat.
Concepte: Totes les persones que hagin vist afectada la seva activitat econòmica per estat d’alarma, tant si han suspès com si han reduït la seva activitat, poden sol·licitar aquesta prestació.
Beneficiaris: Autònoms/es persones físiques. Autònoms/es societaris/àries. Autònoms/es administradors/es. Autònoms/es de cooperatives inclosos en el RETA. Autònoms/es familiars col·laboradors. Autònom/es en situació de pluriactivitat.
Exclusions: No podran sol·licitar aquesta prestació aquells autònoms que estiguin cobrant una prestació de baixa per malaltia comuna o accident no laboral o per malaltia professional o accident de treball. Els autònoms que estiguin cobrant la prestació per naixement Tampoc la podran sol·licitar els professionals que paguen una mutualitat com a sistema de cotització alternatiu al RETA.
Condicions : Una de les dues següents:
a/ Tenir un CNAE que es trobi entre les activitats suspeses per motiu de l’estat d’alarma
b/ Haver reduït la seva facturació en el mes natural anterior al que se sol·licita la prestació, almenys, en un 75% en relació amb la mitjana de facturació del semestre natural anterior.
Aquelles persones autònomes que portin menys de 6 mesos d'alta en el RETA, es farà la mitjana de la facturació dels mesos que porta donat d'alta.
* Excepcions : Les activitats incloses en el següent llistat de CNAE, hauran d'haver reduït la seva facturació al menys en un 75% durant el mes natural anterior al que se sol·licita la prestació en relació amb la mitjana de facturació dels últims 12 mesos :
5912: Activitats de post producció cinematogràfica, de vídeo i de programes de televisió.
5915: Activitats de producció cinematogràfica i de vídeo.
5916: Activitats de produccions de programes de televisió.
5920: Activitats d'enregistrament de so i edició musical.
9001: Arts escèniques.
9004: Gestió de sales d'espectacles.
Requisits
a/ Estar en situació d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms
(RETA) en data d'inici de l'estat d'alarma, és a dir dia 14/03/20.
b/Trobar-se al corrent en el pagament de les quotes a la Seguretat Social. No obstant això,si en la data de la suspensió de l'activitat o de la reducció de la facturació no es complís aquest requisit, s'obre un termini de 30 dies naturals perquè la persona autònoma aboni el deute pendent i es posi en situació de corrent de pagament*.
* La persona autònoma que abans del dia 14/03 tingués concedit un ajornament per un deute serà considerada al corrent de pagament i per tant, podrà sol·licitar el cessament d'activitat extraordinari.
Durada: 1mes, des del 14/03 fins el 13/04. Estant prorrogat l'estat d'alarma fins el dia 10/05, el cobrament de la prestació s'ampliarà fins a l'últim dia del mes en què s'aixequi l'estat d'alarma, actualment el dia 31/05.
Quantia: Les persones autònomes que porten més de 12 mesos d'alta en el RETA cobraran el 70% de la mitjana de les bases de cotització dels últims 12 mesos amb els següents límits:
Sense fills/es: 1.098,09€.
Amb un fill/a: 1.254,96€.
Dos o més fills/es: 1.411,83€.
Les persones autònomes que porten menys de 12 mesos d'alta en el RETA cobraran el 70% de la base mínima de cotització vigent.
Terminis de presentació de sol·licitud .
La persona autònoma que ho sol·liciti pel motiu de suspensió ho pot sol·licitar des del dia 14/03 fins a l'últim dia del mes següent en què finalitzi l'estat d’alarma. A dia d’avui es pots sol·licitar fins el dia 30/06.
La persona autònoma que ho sol·liciti pel motiu de reducció ho pot sol·licitar des de l'1 d'abril fins a l'últim dia del mes següent en què finalitzi l'estat d'alarma. A dia d’avui es pot sol·licitar fins el dia 30/06.
On presentar-ho : La mútua on us vau donar d'alta del Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA).
Documentació : Cada mútua disposa del seu propi formulari per fer la petició. Els documents bàsics que cal aportar son:
- Formulari de sol·licitud.
- Model 145.
- Declaració jurada que les dades aportades son certes.
- DNI.
Compatibilitats. Amb la pensió de viduïtat, la pensió d'incapacitat i la jubilació activa.
Incompatibilitats: Prestació de baixa per malaltia o accident. Prestació per naixement.
Característiques : No es reduiran períodes de prestació per cessament d'activitat als quals pugui tenir dret. Tampoc haurà de pagar la quota d’autònom però seguirà cotitzant.
Doble activitat : Si una persona autònoma té dues activitats i una està suspesa per l'estat d'alarma però l’altra no, podrà demanar el cessament extraordinari d'activitat, i tot dependrà del CNAE en el qual figuri a l'alta en la Tresoreria General de la Seguretat Social respecte de l'activitat principal.
Concepte: L’Institut de Crèdit Oficial posa la disposició de les persones autònomes i de les empreses una línia d'avals per a facilitar-los l'accés al crèdit ,i que tramitaran les entitats financeres col·laboradores. Aquesta línia està dirigida a avalar operacions de noves línies de finançament o ampliació de les ja obertes per l'autònom o per l'empresa, que serveixin per a atendre despeses com a pagaments de salaris, pagament de factures a proveïdors, pagaments d'impostos, necessitats de liquiditat incloent les derivades de venciments d'obligacions financeres.
Beneficiaris: Persones autònomes que necessiten ser avalades per a:
Sol·licitar nous préstecs formalitzats a partir del 18/03/2020.
Sol·licitar ampliacions o renovacions a partir del 18/03/2020.
Requisits:
No constar com a morosos en els fitxers del CIRBE a data 31/12/2019.
No estar en procediment concursal, o haver presentats sol·licitud de concursos o sigui sol·licitat pels seus creditors a data del 17/03/2020.
No utilitzar el finançament avalat per a la cancel·lació o amortització anticipada de préstecs preexistents. `
Durada: El termini de l'aval ha de ser igual al termini de durada de l'operació financera sent aquest d'un màxim de 5 anys, per tant, els préstecs avalats han de ser com a màxim de 5anys.
Termini de sol·licitud: A partir del 18/03/20200 i fins el 31/12/2020.
Quantia: L'aval garantirà el 80% del principal de les noves operacions de finançament i de les renovacions. L'aval no cobreix conceptes diferents al principal de l'operació, com ara pagament d'interessos, comissions o altres despeses inherents a les operacions.
Lloc de sol·licitud: Entitats bancàries o entitats financeres que han subscrit amb ICO un contracte marc per a participar en la Línia d'Avals.